350 miljoen kroketten verorberd

22-04-2008 (10:36) - Marketing

Als de Nederlander zich thuis vastbijt in de geliefde kroket, staat genieten bovenaan. Steeds meer fans van deze snack kiezen voor de culinaire variant. En in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht zijn het niet de jongeren, maar de 35-49-jarigen die de meeste kroketten eten. Dit en meer blijkt uit Het Grote Krokettenonderzoek uitgevoerd door bureau Motivaction in opdracht van Van Dobben. Jaarlijks eet Nederland zo’n 350 miljoen kroketten. Meer dan driekwart van de Nederlanders eet wel eens een kroket en bijna de helft geeft de voorkeur aan Van Dobben. Acht op de tien huishoudens heeft een friteuse in huis. Hierin worden vooral frietjes gebakken (86 procent), op de voet gevolgd door kroketten (78 procent). Vergeleken met het jaar ervoor, werden er in 2007 iets meer thuissnacks gegeten, ondanks alle dieettrends. Van vrijwel alle snacks werd iets meer gegeten. De meest favoriete snacks in kooppercentages: frites (86 procent), kroketten (78 procent), frikadellen (73 procent), hamburgers (51 procent), kaassoufflés (50 procent), loempia’s (49 procent), bitterballen (45 procent), borrelsnacks (36 procent), bamibal of
-schijf (33 procent) en nasibal of -schijf (25 procent).

Bureaus

Media

Economisch