Supermetrics neemt Nederlands Customer Data Platform Relay42 over

Supermetrics neemt Nederlands Customer Data Platform Relay42 over

18-06-2025 (16:06) - Marketing

Supermetrics, een internationaal Marketing Intelligence Platform, neemt het Amsterdamse realtime Customer Data Platform (CDP) Relay42 over. De overname positioneert Supermetrics als het enige Marketing Intelligence Platform dat data-integratie, analyse en activatie samenbrengt in één oplossing, die ook nog eens zeer eenvoudig te gebruiken is door marketeers.

Het CDP van Relay42 brengt klantdata samen en maakt dynamische doelgroep opbouw, targeting en gepersonaliseerd klantcontact via digitale en fysieke kanalen mogelijk. Bijvoorbeeld via email, websites, apps en programmatic adverteren. Door de krachtige data-intelligence oplossing van Supermetrics te combineren met de realtime personalisatietechnologie van Relay42, krijgen marketeers toegang tot het eerste end-to-end marketing intelligence platform in de branche. Een slim platform dat dataperformance, klantgedrag en omzetresultaten naadloos verbindt.

"Supermetrics loopt voorop in de zich snel ontwikkelende marketing intelligence wereld; we ondersteunen al meer dan 200.000 bedrijven met onze oplossing", zegt Anssi Rusi, CEO van Supermetrics. "Met de overname van Relay42 combineren we realtime data met AI-besluitvorming en cross-channel optimalisatie. We creëren een platform dat marketeers in staat stelt om hun marketing performance en first-party klantdata samen te voegen in één overzicht. Met dit overzicht betrek je klanten dynamisch en gericht, via elk touchpoint en met de juiste boodschap.’

Christiaan van der Waal, CEO van Relay42, zegt over de overname: "Relay42 helpt organisaties om versnipperde klantdata om te zetten naar gepersonaliseerde klantreizen. Nu we onderdeel worden van Supermetrics, kunnen we onze capaciteiten inzetten bij duizenden marketeers wereldwijd. Daarnaast versterken we Relay42 met het rijke aanbod van Supermetrics als het gaat om data-integratie, performance marketing, e-commerce, CRM en first-party data. Samen brengen we onze gedeelde visie tot leven: bedrijven van elke omvang laten profiteren van realtime regie over klantreizen om slimmere en relevantere klantervaringen te creëren."


Bureaus

Media

Economisch