Allerhande bepaalt voortaan het menu van 'Wat eten we vandaag?'

Allerhande bepaalt voortaan het menu van 'Wat eten we vandaag?'

18-09-2025 (11:14) - Marketing

DPG Media en Albert Heijn starten een strategische samenwerking om lezers te inspireren met nieuwe gerechten. Dit betekent dat de inhoud van populaire rubriek 'Wat eten we vandaag?' in het AD en zeven regionale titels vanaf nu gevuld wordt door de redactie van de Allerhande, het magazine van de supermarktketen.

Door de samenwerking is Albert Heijn de exclusieve afzender van de rubriek en levert recepten uit Allerhande aan. Deze worden zowel in de papieren kranten als op de websites van AD en de andere titels gepubliceerd. "Met deze samenwerking bundelen we de kracht van redactionele relevantie en culinaire expertise in een crossmediaal format", vertelt Rennie Rijpma, hoofdredacteur AD.

Dagelijks bereikt de rubriek 2,1 miljoen Nederland. Joyce Bierman, verantwoordelijk voor merkcreatie en Allerhande bij Albert Heijn, kijkt er naar uit hen te inspireren met lekkere maaltijden: "We geloven in de kracht van dagelijkse receptinspiratie. Dankzij deze samenwerking kunnen we onze klanten via nog meer kanalen, zowel in print als online, bereiken met een variatie aan lekkere, gezonde en betaalbare recepten."

De samenwerking is op 1 september 2025 gestart en duurt minimaal twee jaar.


Bureaus

Media

Economisch