RetailMedia.One en cateraar Appèl werken samen voor gezonde keuzes op school

RetailMedia.One en cateraar Appèl werken samen voor gezonde keuzes op school

12-09-2025 (10:41) - Marketing

RetailMedia.One gaat samenwerken met Appèl, de grootste cateraar in het Nederlandse onderwijs. Dankzij de krachtenbundeling komen adverteerders in aanraking met Gen Z op middelbare scholeren, mbo's, hbo's en universiteiten. Deze doelgroep is doorgaans moelijk te bereiken via retail media.

Beeldcredit: YouTube-kanaal Appèl

In de kantines, restaurants en andere horecalocaties staan digitale schermen, waarop B Corp Appèl communiceert over gerechten, aanbiedigen en gezonde keuzes. Samen met RetailMedia.One wordt dit narrowcastingnetwerk nu ook opengesteld voor campagnes die relevant zijn voor scholieren en studenten. Deze uitingen kunnen bijvoorbeeld gaan over gezondheid, duurzaamheid, carrière en studiekeuze.

Inclusief Spar University

RetailMedia.One ondersteunt Appèl bij het ontwikkelen van mediaproposities, de dagelijkse operatie en het inzichtelijk maken van campagneprestaties. Het netwerk van Appèl wordt gecombineerd met dat van Spar University, een andere partner van Retail.MediaOne, waardoor Gen Z op landelijk niveau effectief bereikt wordt. 

Emiel van Bockel, digital director bij Appèl, vult aan: "Deze samenwerking sluit perfect aan bij onze B Corp-ambitie om elke dag een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij. We helpen jongeren niet alleen om gezondere voedselkeuzes te maken, maar stimuleren ook een vitale levensstijl met campagnes rond duurzaamheid, gezondheid, carrière en studiekeuze. Tegelijkertijd versterken we de samenwerking met onze opdrachtgevers, die dezelfde doelen nastreven."


Bureaus

Media

Economisch