Decathlon start partnership met Freeletics

Decathlon start partnership met Freeletics

08-04-2025 (09:00) - Marketing

Decathlon is een partnership aangegaan met Freeletics, een van de meest populaire fitness apps in Europa, om een trainingsoplossing aan te bieden. Door het combineren van trainingsmaterialen, sportwetenschap en AI-gestuurde coaching, biedt dit partnership gebruikers een toegankelijke en gepersonaliseerde ervaring.

Het partnership tussen Decathlon en Freeletics, aangegaan voor vijf jaar, maakt deel uit van de ambitie om fitness toegankelijk en gepersonaliseerd te maken. Hierbij combineren Decathlon en Freeletics het beste van fitnessapparatuur en gepersonaliseerde training, door een programma op maat aan te bieden dat gebruikers helpt gemotiveerd te blijven en te laten focussen op hun doelen.

De teams van Decathlon stelden onlangs vast dat bijna 70% van de gebruikers van hun fitnessapparatuur niet weet hoe ze deze correct moeten gebruiken of effectief in hun routine moeten inbouwen. Als gevolg hiervan vermindert of stopt bijna 50% van hen hun training al na drie maanden.

Om deze uitdaging aan te gaan, blijkt Freeletics de ideale partner te zijn met:
Aanwezigheid in 175 landen;
59 miljoen gebruikers sinds de lancering van de app;
Door AI-gestuurde coaching die meer dan een miljard oefeningen genereert;
Routines die prestatie en welzijn combineren.

“Veel mensen stoppen met fitness door een gebrek aan begeleiding of motivatie. Met dit partnership breken we deze barrière: gepersonaliseerde coaching, overal en altijd toegankelijk, en met de juiste apparatuur,” zegt Daniel Sobhani, CEO van Freeletics.

Betere ervaring geven

Céline Del Genes, Chief Customer Experience bij Decathlon Global: “Dit partnership is een belangrijke stap om onze klanten een betere ervaring te geven. Met Decathlon en Freeletics combineren we onze fitnessexpertise om ervoor te zorgen dat elke gebruiker zich ondersteund voelt bij het gebruik van hun product. We delen dezelfde missie: iedereen aanmoedigen om te bewegen, het potentieel van sport te ontdekken en de voordelen ervan te ervaren. Dit partnership maakt ook deel uit van een sterke duurzame aanpak: strategisch gezien, door deze belangrijke uitdaging aan te gaan, stellen we onze klanten in staat de waarde van hun product te maximaliseren en hun doelen effectief te bereiken."

Een combinatie van producten en coaching
In de winkels van Decathlon, via de Decathlon app en op decathlon.nl zullen producten met het merk “Decathlon x Freeletics” verkrijgbaar zijn. Bij aankoop van een product met dit aanbod profiteren gebruikers van één van de volgende opties (afhankelijk van het gekochte product):

3 maanden gratis abonnement bij aankoop van deze set weerstandsbanden* (vanaf 7 april 2025).
50% korting op het jaarlijkse Freeletics-abonnement bij aankoop van geselecteerde producten (vanaf de zomer van 2025).
* Het pakket van de 3 trainingsbanden zal het eerste beschikbare product zijn vanaf 7 april 2025. Tegen het einde van 2026 zullen meer dan 100 fitnessproducten van dit aanbod van apparatuur en coaching profiteren.
Meer informatie over het partnership vind je hier.

Een langetermijnvisie op het gebied van Connected Fitness
Het partnership zal beide merken in staat stellen de behoeften van gebruikers beter te begrijpen. Freeletics zal zijn trainingen kunnen aanpassen aan de apparatuur die bij Decathlon is gekocht. En Decathlon zal haar productaanbod verfijnen om aan de werkelijke behoeften van sporters te voldoen. Naast krachttraining en cross-training is het doel om het aanbod van sportactiviteiten in producten en coaching uit te breiden, waaronder yoga, pilates, cardioboksen en voedingsadvies.

Met Decathlon en Freeletics is fitness niet langer beperkt tot apparatuur: het wordt een gepersonaliseerde, connected en boeiende ervaring. 


Bureaus

Media

Economisch