Efteling en Wegener slaan handen ineen

18-05-2009 (10:21) - Marketing

De Efteling is in samenwerking met AD NieuwsMedia, NDC en Wegener NieuwsMedia een marketingcampagne met als titel ‘Sprookjesmysterie’ gestart, waarbij een multimediale aanpak centraal staat. Het betreft een spel rond de Sprookjesbosbewoners van de Efteling. De Efteling: ‘De gemene heks heeft zeven sprookjesvoorwerpen laten verdwijnen uit het Sprookjesbos en de hulp van alle kinderen in Nederland wordt ingeroepen om ze terug te vinden en het Sprookjesbos van de ondergang te behoeden. Dagbladlezer(tje)s hebben een streepje voor, zij ontvangen aanwijzingen voor het spel via hun (regionale) dagblad.’

De Efteling wil met deze campagne de likeability verhogen en de landelijke propositiebekendheid versterken. Wegener NieuwsMedia ziet in de samenwerking met de Efteling vooral een middel tot lezersbladbinding.
Het Sprookjesmysterie wordt gespeeld aan de hand van aanwijzingen via www.efteling.com en in de (regionale) dagbladen. Er worden elke week drie aanwijzingen gepubliceerd die informatie geven over de uiteindelijke vindplaats van één van de zeven voorwerpen.

Adverteerders kunnen participeren in het spel door het sponsoren van de derde aanwijzing. ‘Hiermee helpen zij de dagbladlezer(tjes) in hun zoektocht naar de verdwenen sprookjesvoorwerpen en profiteren van de aandacht’, meent de Efteling.
 


Molblog

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch