TBWA/NEBOKO en McDonald's spelen in op Nederlandse gierigheid met Maccie

TBWA/NEBOKO en McDonald's spelen in op Nederlandse gierigheid met Maccie

19-06-2024 (13:13) - Marketing

Nederlanders staan erom bekend te letten op hun centen, en schuwen het splitten van een rekening niet. Het aantal betaalverzoeken dat we elkaar sturen ieder jaar blijft groeien.

McDonald's en TBWA/NEBOKO spelen in op deze gierigheid en introduceren het Maccie Trakteerverzoek: nooit meer skeer, Maccie is here!

Met Maccie in de McDonald’s App stuur je je vrienden geen betaalverzoek, maar een Maccie trakteerverzoek. Zo hoef je geen klein bedrag meer in euro's terug te vragen, maar stuur je een uitnodiging de rekening te vereffenen met een Cheeseburger of McNuggets. Je vult het bedrag in dat je hebt voorgeschoten in de McDonald’s App en je ziet de trakteeropties verschijnen, die je vervolgens kunt delen via WhatsApp.

Stijn Mentrop-Huliselan, CMO McDonald’s Nederland: "Betaalbaarheid is een kernbehoefte van Gen-Z. Ook hoorden we dat je wel heel skeer bent als je een betaalverzoek onder de 5 euro stuurt. Daarom introduceren we nu een trakteerverzoek: Maccie!"

Vanaf dinsdag 18 juni is Maccie live in de McDonald’s App. De campagne wordt verder uitgerold via socials, DOOH, OLV en eigen kanalen.

Credits

Klant: McDonald’s Nederland
Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X
Productie: MAKE
App: TBWA\X, 51North


 


Bureaus

Media

Economisch