
VENGEAN ontwikkelt merk voor foodtech startup AlgMighty
Uit de oertijd stamt een minuscuul organisme dat de toekomst van voeding kan veranderen: de microalg Chlorella. Met een gloednieuwe merkidentiteit, ontwikkeld door VENGEAN, zet AlgMighty een grote stap in duurzame voedselproductie. De innovatieve foodtech-startup, voorheen bekend als AlgaeforFood, werkt aan een oplossing om de groeiende wereldbevolking te voeden met een revolutionair microalgenproduct.
AlgMighty is opgericht door ondernemer en ‘protein farmer’ Ewoud de Voogd en algenspecialist dr. Marieke Vanthoor-Koopmans. Zij ontwikkelden een innovatieve technologie waarmee algen in een vat gekweekt kunnen worden, zonder zonlicht, op elke locatie en schaal. De oogst wordt vervolgens verwerkt tot een eiwitrijk en voedzaam poeder met een milde umami-smaak en een zacht geel-witte kleur. Dit duurzame ingrediënt is een gezond en milieuvriendelijk alternatief voor gangbare emulgatoren en smaakstoffen en wordt toegepast in producten zoals soepen, sauzen, snacks en veganistische kazen.
De transformatie van AlgMighty is vormgegeven door VENGEAN, dat de Brand Strategy, Brand Story, Brand Theme, naam, visuele identiteit, website en social formats ontwikkelde. Met het Brand Theme ‘Feeding the Future of Food’ positioneert AlgMighty zich als pionier in duurzame voedselinnovatie en werkt het aan opschaling binnen diverse voedselproducerende sectoren. De visuele identiteit combineert klassieke kunst met moderne, gedurfde kleuren, vormen en fotografie, waardoor AlgMighty zich onderscheidt binnen de foodtech-sector.