DPG Media lanceert vernieuwde home deco-portfolio met 3 in plaats van 5 titels

27-09-2024 (13:46) - Media

DPG Media heeft haar portfolio van home deco-magazines vernieuwd. Het nieuwe aanbod bestaat uit drie titels met elk een specifieke focus op een deel van de meest gangbare woonstijlen. Naast hoofdtitel vtwonen verschijnen per oktober vtwonen Landelijk en de volledig vernieuwde high-end titel Stijlvol Wonen.

Bij vtwonen geldt: alles kan, alles mag, en alles met een vleug van nu. vtwonen viert in oktober haar 60-jarig bestaan en is mede om deze reden de afgelopen maanden vernieuwd.

De nieuwe titel vtwonen Landelijk komt in de plaats van het blad Wonen Landelijke Stijl. Als onderdeel van de vtwonen-familie kan de titel vanaf nu ook stappen maken in het digitale domein, door opgenomen te worden in het cross-media-portfolio van vtwonen met site, socials, shop en event. Wat blijft is de focus op landelijke woonstijlen.

Stijlvol Wonen vervangt 3 titels in high-end segment

Nieuw ook is de titel Stijlvol Wonen. Deze nieuwe high-end home deco-publicatie neemt de plaats van van de bestaande titels Stijlvol Wonen, Eigen Huis & Interieur en Feeling Wonen. De volledig nieuwe redactionele formule beslaat alle high-end woonstijlen; van tijdloos tot on-trend. De redactie heeft alle mogelijkheden gekregen om het allerbeste en -mooiste woonblad van Nederland te maken. De eerste editie is met 356 pagina’s een waar design-statement.

Gefuseerd redactieteam

De vernieuwde magazines worden gemaakt door een gefuseerd Nederlands en Belgisch redactieteam van de voormalige titels onder leiding van de eerder dit jaar aangetreden hoofdredacteur Andrea Hollebeek. “Ik ben heel trots op wat ik met mijn team neer heb kunnen zetten,” aldus Hollebeek. “De vernieuwde magazines zijn ware pareltjes en op de redactie bruisen we van de ideeën om ze volgend jaar nóg beter te maken!”

De restylings zijn onderdeel van DPG Media’s vernieuwde focus op het home deco-domein. Koen Crijns, bij DPG Media verantwoordelijk voor Special Interest Media: “Met de vernieuwde titels willen we interieurliefhebbers de best mogelijke magazines aanbieden. Tegelijkertijd blijven we investeren in de digitale transformatie van het merk vtwonen. Na vorig jaar al een volledig nieuw digitaal platform uitgerold te hebben, volgt later dit jaar een nieuwe vtwonen shop en zit er voor 2025 nog meer in het vat.”
 


Bureaus

Marketing

Economisch