Media.Monks, Sizzer, Ambassadors, Philips en WeTransfer Amsterdam genomineerd voor Gerety Awards

14-06-2022 (17:18) - Prijzen

De Gerety Awards, de enige creatieve prijs die reclamecampagnes beloont die het meeste weerklank vinden bij een vrouwelijk publiek, onthult de wereldwijde shortlist samen met de titels van het bureau en het productiebedrijf van het jaar per land.

Tot de genomineerden uit Nederland behoren 'The Witcher - Welcome to the Continent' voor Netflix door Mediamonks, 'The Rhythm of Denim' voor G-Star RAW door Sizzer, 'A Hamster Love Story' voor Albert Heijn door Ambassadors, 'Aline - The French Dispatch' voor Wes Anderson door WeTransfer Amsterdam en 'Different Smart' voor Philips door Philips DA Amsterdam.
 

Vrouwen op de voorgrond

UK Ambassadeur en copy chief Vikki Ross had het volgende te zeggen: "De Gerety Awards is de enige wedstrijd in de reclame-industrie die vrouwen op de voorgrond plaatst om creatief werk van over de hele wereld te beoordelen. En vanuit een ander perspectief. Dit jaar had ik het geluk te worden uitgenodigd om een team van invloedrijke en inspirerende leiders bij elkaar te brengen om samen met mij honderden en honderden inzendingen te beoordelen. Inzendingen die velen van ons nog niet eerder hadden gezien, waardoor de ervaring echt mondiaal en uniek was. De kwaliteit was hoog - zo hoog. Het werk was innovatief en uniek. Doordacht en tot nadenken stemmend. En ook leuk. Het bewijs dat zelfs in de moeilijkste tijden en de vreemdste omstandigheden, creatieven altijd zinvol en gedenkwaardig werk zullen maken. We gingen allemaal met een verkwikt gevoel weg en enthousiast over de toekomst van creativiteit."

Overal ter wereld werden jurysessies gehouden, en deze week kun je de jurypanels LIVE bekijken op YouTube, vanuit Brazilië, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Mexico, Denemarken, België, Oostenrijk, de Filippijnen en Japan.

De 2022 winnaars van bureau/productiebedrijf van het jaar per land zijn:

UK bureau van het jaar - AMVBBDO
Brits productiemaatschappij van het jaar - Riff Raff Films
Amerikaans bureau van het jaar - McCann New York
Amerikaans productiebedrijf van het jaar - Partizan
Oostenrijkse productiemaatschappij van het jaar - mel p filmproductions
Mexicaanse productiemaatschappij van het jaar - Oriental Films
Belgische productiemaatschappij van het jaar - Hamlet
Belgische bureau van het kaar - BBDO België
Japans bureau van het jaar - Dentsu Inc
Filippijns bureau van het jaar - Dentsu Jayme Syfu
 
In totaal werden 314 inzendingen uit 37 verschillende landen geselecteerd.

Meest genomineerde categorie: over verschillende media is de Works for Good Cut met een totaal van 75 inzendingen en Craft met 73 inzendingen.
 

Shortlist

De meeste campagnes op de shortlist: over meerdere categorieën, Unfiltered History Tour voor VICE Media, Instagram AR Filters door Dentsu Webchutney India en Degree Inclusive voor Degree Inclusive Deodorant door Wunderman Thompson Argentinië.

Meest genomineerde agentschap: 72andSunny met 14 inzendingen
Meest genomineerde merk: Ikea met inzendingen van DDB Group Italië, Leo Burnett Riyadh, McCann Madrid en Memac Ogilvy Dubai
Meest genomineerde netwerk: uit 16 verschillende kantoren is McCann Worldgroup
Meest genomineerde holding: IPG met 44 inzendingen op de voet gevolgd door WPP met 41 inzendingen

De grote jury, bestaande uit enkele van de meest gerenommeerde, gerespecteerde en bekroonde leiders uit de reclame-industrie, zal nu de uiteindelijke winnaars kiezen, die dinsdag 6 september zullen worden bekendgemaakt. Er zullen Gouden, Zilveren, Bronzen, Grand Prix, en algemene Netwerk en bureau van het jaar prijzen worden uitgereikt.