Bravoure en Moco winnen gouden Dutch Interactive Award
Digital agency Bravoure en Moco Museum hebben gisteravond een gouden Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen voor het platform ‘The world of Moco’. Het digitale platform van Moco werd in de Beurs van Berlage bekroond als beste in de categorie Brand.
Met 'The World of Moco' hebben Bravoure en Moco een online wereld gecreëerd die de grenzen van moderne kunst verkent door de ogen van de volgende generatie. Het doel van het platform was om een online merkervaring te creëren die meer mensen, met name jongeren, uitnodigt om via moderne kunst met elkaar in contact te komen.
Over The world of Moco
The world of Moco is een mobile-first platform met een feed-indeling als uitgangspunt.
Via een visuele reis geïnspireerd op een TikTok "feed"-indeling die geschikt is voor mobiel gebruik, laat Moco Museum de jonge generatie opnieuw de norm definiëren in gebruikerservaring en worden zij uitgedaagd in de manier waarop ze kunst ervaren.
Op deze manier helpt Moco de nieuwe generatie te navigeren door de balans tussen popcultuur, de samenleving en kunst van wereldklasse. Door het gesprek aan te gaan via snackable content en innovatieve concepten, die moderne kunst versmelt met hun dagelijkse interesses. En tegelijkertijd alle musea, exposities en initiatieven onder de aandacht te brengen.
Kunst door de ogen van de jonge doelgroep
De jury van DIA over The world of Moco: “Moco heeft zich echt verdiept in de wereld van de jonge doelgroep. Ze leiden de doelgroep vanuit die wereld naar de wereld van kunst door te laten zien waar kunst al in hun belevingswereld aanwezig is. Het is mooi hoe Moco de ruimte heeft gepakt om content te creëren die veel verder en breder gaat dan hun tentoonstellingen. Moco heeft daarmee een gedurfde stap genomen. De jonge doelgroep interesseren voor kunst is niet gemakkelijk en toch is Moco in die missie geslaagd. Met deze aanpak heeft Moco volgens de jury succesvol de stap van museum naar lifestyle-platform gemaakt.”