Coca-Cola Christmas bow-label wint Packaging Innovations Award 2016

24-11-2016 (18:46) - Awards

Coca-Cola Christmas bow-label heeft de Packaging Innovations Award gewonnen. In totaal streden 6 genomineerden voor deze award. De winnaar werd aan het eind van de dag gekozen door een vakjury en het aanwezige publiek op Packaging innovations.


Het BOW label is een smalbaan rotatie oplossing die toegepast wordt op standaard hoge snelheid etiketteermachines. Het heeft een meerdaagse structuur en is geproduceerd op een speciaal nieuw ontwikkelde machine.
 

winnaar
Bow labels werden origineel met de hand gemaakt. Na 18 maanden van R&D, ontwikkelen en veel testen is het BOW label ontstaan. Een wrap around label bestaande uit drie lagen die, net als het standaard label, op dezelfde snelheid (40.000 flessen per uur) verwerkt kan worden bij de bottelaars. 'Een hele uitdaging om dit te realiseren voor 39 landen en in 21 verschillende formaten',  aldus de jury van Packaging Innovations. Maar het is Eshuis gelukt.

tweede en derde plaats
De tweede plaats ging naar Schur Jar Bag, een sta-zak door middel van speciale bedrukking en vormgeving het optische uiterlijk heeft gekregen van een weckpot. De derde plaats ging naar Foodmailer, een duurzaam verpakkingsconcept van Bunzl Retail & Industry.