CooperVision wint Rebrand Global Award 2012

27-03-2012 (08:35) - Awards

Enige tijd geleden besloot contactlenzenfabrikant CooperVision dat het tijd was om het merk een nieuwe, frissere uitstraling te geven. Bureau Siegel+Gale, gespecialiseerd in merkenstrategie en –positionering, werd ingezet om voor de internationale marktleider op het gebied van contactlenzen een nieuwe merkstrategie en een visuele identiteit te bedenken. En met resultaat, want CooperVision is door REBRAND 100 uitgeroepen tot beste herpositionering van een merk van 2012. De award is de enige prijs in zijn soort en staat wereldwijd hoog aangeschreven.  
 

De nieuwe merkstrategie van CooperVision definieert wat de internationale marktleider uniek en waardevol maakt. Met het nieuwe logo neemt het bedrijf afscheid van een standaard bedrijfslogo en kiest voor een frisse visuele identiteit. Het nieuwe ontwerp doet denken aan een kleurig waterverf schilderij en is daarmee een originele kijk op water en kleur. Het geeft volgens de ontwerpers het frisse gevoel weer dat contactlensdragers ervaren bij het dragen van contactlenzen van CooperVision.