Dutch Interactive Awards uitgereikt

17-05-2013 (08:26) - Awards

Gisteravond vond de uitreiking van de Dutch Interactive Awards 2013 plaats in het NH Krasnapolsky te Amsterdam. Met elk twee awards kwamen Fabrique, Q42 en KLM Royal Dutch Airlines dit jaar als grote winnaars uit de bus. De prijs voor ‘Company of the Year’ ging naar het Rijksmuseum.
 
Ruim veertig bureaus hebben de afgelopen maanden gestreden voor het beste interactieve werk op het Nederlandse web. Na een inspannende jurydag waarbij alle projectteams hun case mochten verdedigen op het gebied van strategie, design en resultaat, was het woord aan de onafhankelijke jury. Het kiezen van een winnaar was tijdens deze vierde editie van de Dutch Interactive Awards echter niet eenvoudig. 
 
Roeland Stekelenburg, één van de juryvoorzitters geeft aan: ‘Het niveau van de cases lag dit jaar weer hoger dan vorig jaar. Het waren dan ook lastige afwegingen die de jury moest maken. Soms waren er wel twee of drie inzendingen in dezelfde categorie die in aanmerking kwamen voor een prijs. De winnaars mogen dan ook erg trots zijn op hun award.’
 
Er zijn in totaal twaalf awards uitgereikt op het gebied van communicatie, e-commerce en marketing. De winnende bureaus en projectteams zijn: KLM Royal Dutch Airlines (2x), Relephant, Q42 (2x), Tam Tam, Fabrique (2x), Innovation Factory, TwoPine, VI Company en Cross Media Communicatie Groep/NoordWest 12. Het Rijksmuseum, wat volgens de jury het afgelopen jaar heeft laten zien baanbrekend te zijn op online gebied, is verkozen tot “Company of the Year”.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.