GVR reikt Hanen uit aan John de Mol en Simon Neefjes

05-03-2019 (16:08) - Awards

Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft de winnaars voor de meest opvallende verschijningen in het vak bekendgemaakt tijdens het Hanendiner bij Talpa Network. Onder meer Yvette Belt-Beekman, John de Mol en Simon Neefjes gaan er met een prijs vandoor. 


Zo ontving Belt-Beekman (KPN) een Coq d’Honneur voor haar inzet voor het vak en haar innovatieve bijdragen. Ook Hans Erik Tuijt, Director Global Heineken Sponsorships, kreeg deze eer. Daarnaast mocht wetenschapper Peter Neijens (UvA) een Coq d'Honneur mee naar huis nemen, onder meer omdat hij de kloof tussen de academische wereld en de praktijk goed weet te overbruggen. 


Daarnaast werd er een oeurve-prijs uitgereikt. Ditmaal waren er voor het eerst in negen jaar twee winnaars van de Coq de Grande Honneur. Een daarvan ging naar John De Mol (Talpa), vanwege zijn niet-aflatende drang het Nederlandse medialandschap te veranderen en daar een eigen stempel op te drukken. De andere oeuvre-award was voor het reclame-icoon Simon Neefjes, met al 23 Effie Awards op zijn naam en een benoeming tot VEA Legend. 


jonge hanen

Voor de Jonge Hanen waren drie mensen genomineerd: Safi Graauw, Jolique Möller en Deniz Alkaç. Uiteindelijk ging Graauw er met de prijs vandoor: een filmmaker met een achtergrond in de aardwetenschappen. 'Door het vervlechten van milieu-centrische content in sterk, vernieuwend en verhalend beeld slaat hij op geheel eigen wijze een unieke brug tussen mens en aarde', aldus het GVR.