ING Bank wint met BrandBase innovatieprijs

09-10-2012 (00:00) - Awards

ING heeft de innovatieprijs gewonnen voor het concept van de ING LockerWall. De prijs werd afgelopen week uitgereikt door de Sportsbusiness Group aan het project dat op een slimmere, betere manier resultaat boekt in sportmarketing. Het gaat, aldus de website van de Sport Marketing 360 Award, om ‘de creatieve ideeën en de fantastische uitvoering’. Het concept is ontwikkeld en uitgevoerd door Brand Activation specialist Brandbase. 
 
De ING LockerWall is een serviceconcept waarmee de ING zich tijdens het UEFA EK voetbal behoorlijk in de kijker speelde terwijl de bank geen officiële sponsor is.
 
Het idee: ING Bank helpt met een gigantische wand met kluisjes voetbalfans uit heel Europa bij het veilig bewaren van hun spullen. De ING LockerWall stond op een prominente plek in stadionsteden Gdansk en Frankfurt. Met 25 meter breedte en 10 meter hoogte een eye-catcher. Ook de 'thuisblijvers' kregen de ING LockerWall te zien, met drie viral video's waarin voetbalfans bij het openen van een kluisje op een grappige manier verrast werden.