ING Sponsor van het Jaar
22-11-2013 (08:38) - Awards
ING is bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar. ING was dit jaar de enige sponsor die met twee verschillende cases was genomineerd en won in beide categorieën een SponsorRing.
In de categorie Media voor het ING RTL Z Beursspel en in de categorie Kunst en Cultuur met de opening van het Rijksmuseum. ‘In een sector die hard moet werken aan het herstellen van de opgelopen reputatieschade dragen de sponsorcases van ING duidelijk bij aan terugwinnen van het vertrouwen van het publiek’, aldus het juryrapport.’
Volgens de jury waren, hoewel hemelsbreed verschillend van opzet, budget en doelgroepen, zowel de samenwerking met het Rijksmuseum als met RTL Z in het Beursspel gebaseerd op heldere doelstellingen, op verrassende manieren geactiveerd via diverse kanalen en lieten beide cases meer dan uitstekende resultaten zien.
Partner van ING het Rijksmuseum viel zelf ook in de prijzen omdat Hendrikje Crebolder, hoofd development bij het museum, uitgeroepen werd tot Sponsor Personality van het Jaar. Volgens het bestuur van de Stichting Sponsor Ringen zorgden Hendrikje Crebolder en haar team er voor dat sponsors een onlosmakelijk onderdeel werden van het enorme succes van de heropening van het Rijksmuseum.
Andere grote winnaar tijdens de door Jan Joost van Gangelen gepresenteerde avond was Ziggo voor het succesvolle partnership met de Ziggo Dome, dat een SponsorRing won in de categorie Entertainment en de Innovatie SponsorRing ontving. In de categorie Sport won ARAG en de samenwerking met de KNVB Scheidsrechters een SponsorRing. In de categorie Maatschappij was er een Ring voor Achmea High 5 Challenge.