Inschrijving SWOCC Scriptieprijs 2012 geopend
27-02-2012 (08:34) - Awards
Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) looft dit jaar voor de tweede keer de SWOCC Scriptieprijs uit voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. Inzenden kan tot en met 31 mei. Aan de SWOCC Scriptieprijs is een geldbedrag verbonden van 1.000 euro. Daarnaast wordt de scriptie uitgegeven als SWOCC-publicatie.
De jury van de prijs bestaat – geheel in lijn met de missie van SWOCC – zowel uit wetenschappers als mensen uit de communicatiepraktijk. Voorzitter is Peter Neijens (UvA), overige leden zijn Enny Das (VU), Guda van Noort (UvA), Tijs Timmerman (Heineken) en Majorie Dijkstal (zelfstandig merkstrateeg).
Belangrijkste voorwaarden voor deelname zijn dat de scriptie met minimaal een 8 beoordeeld is en dat het onderwerp valt binnen één van de expertisegebieden van SWOCC: Merk & Mens, Merk & Organisatie of Merk & Communicatie.
Na de sluitingsdatum van 31 mei worden alle inzendingen door de jury beoordeeld op diverse criteria, waaronder de relevantie voor de onderzoeksgebieden van SWOCC, de praktische toepasbaarheid van de resultaten, de leesbaarheid en de kwaliteit van dataverzameling en –analyse. Op basis hiervan selecteert een jury drie genomineerden voor de SWOCC Scriptieprijs. Uit deze drie kanshebbers wordt vervolgens de prijswinnaar gekozen, die in juni tijdens een SWOCC-bijeenkomst bekendgemaakt zal worden.