JWT Amsterdam winnaar EK-Inhaakwedstrijd van het AD
05-06-2012 (08:29) - Awards
JWT Amsterdam is de winnaar van de EK inhaakwedstrijd die het AD organiseerde voor reclamebureaus. Een jury en AD-lezers hebben de inhakers beoordeeld op concept, creativiteit en de Oranje factor. Uit 25 inzendingen is de inhaker van JWT voor Opel als beste beoordeeld. JWT wint een gratis plaatsing in AD Sportwereld en een reis voor 2 personen naar Cannes tijdens het Cannes Lions Festival.
AD ontving 25 inzendingen van onder andere Euro RSCG, Joe Public, St. Dukes, XXS Amsterdam, Black Magic Marker en Publicis. Op woensdag 30 mei boog de jury, bestaande uit Remy Kurpershoek (BSUR), Christiaan Ruesink (Hoofdredacteur AD) en Olav Bongarts (de Persgroep Advertising), zich over de inzendingen. Lezers van het AD hebben via een online vragenlijst hun mening gegeven. De inhakers zijn beoordeeld op concept (past het concept bij het merk en de doelgroep), creativiteit (is de inhaker origineel en onderscheidend) en de Oranje factor (maakt de inhaker het Oranjegevoel los).
De inhaker van JWT Amsterdam is bekroond met de titel ‘Beste EK Inhaker 2012’ en wordt gratis geplaatst in AD Sportwereld. Ook wint JWT een reis voor twee personen naar Cannes tijdens het Cannes Lions International Festival of Creativity. Op de tweede en derde plaats zijn geëindigd Boomerang Create en Euro RSCG met respectievelijk campagnes voor Heineken en Nurofen.