Karwei en AkzoNobel winnen bij Shopper Marketing Awards
Karwei heeft tijdens de Shopper Marketing Awards de Reclamefolder Award gewonnen voor beste online reclamefolder van 2023. Daarnaast is de bouwmarkt samen met AkzoNobel in de prijzen gevallen als beste Shopper Activatie Case.
De reclamefolder is nog steeds een belangrijk middel om shopgedrag te beïnvloeden. Daarom is De Reclamefolder Award dit jaar voor het eerst in het leven geroepen door strategisch onderzoeksbureau Markteffect en haar consumentenpanel, bestaande uit circa 6.000 panelleden. Dit panel heeft folders beoordeeld op de effectiviteit: wat is de respons en hoe betrokken en trouw is de shopper? Uiteindelijk zijn er 25 folders genomineerd, waarna gisteren de beste online en offline folder werden gekozen.
Beste online reclamefolder
Om in aanmerking te komen voor een award zijn diverse vragen aan het consumentenpanel voorgelegd, zoals op welke folders men zich het meest verheugd als het op de deurmat valt, welke het leukst en duidelijkst is om te lezen en welke het mooist is vormgegeven. Uit meer dan 100 online en offline merken viel de online folder van Karwei daarbij het meest in de smaak en kreeg het hoogst aantal punten.
Henja van den Berg, Coördinator Activatie bij Karwei: “We zijn enorm blij dat we deze prijs in ontvangst mochten nemen en zijn er trots op dat de consument onze online folder als beste heeft beoordeeld, een mooie bevestiging vanuit onze klant. Dit geeft energie om onze online folder te blijven optimaliseren en volgens de nieuwste trends te maken, samen met onze partners Giesbers Retail & Wepublish.”
Shopper Activatie Case
Tijdens de Shopper Marketing Awards werd de beste Shopper Activatie Case gewonnen door AkzoNobel met de activatie rondom kleurenpalet Retro Revival van Flexa Creations bij Karwei, dat in samenwerking met Marij van Enter My Attic is ontworpen.