KPN wint Curstomer Data Award 2019
24-01-2019 (15:05) - Awards
KPN is tijdens de DDMA Data Dag 2019 uitgeroepen tot winnaar van de Customer Data Award. In de finale in de Kromhouthal in Amsterdam streden de drie finalisten KPN, DELA en Zilveren Kruis om de prijs. KPN wist zich vooral te onderscheiden door de integraliteit van de case.
Ook heeft de provider volgens de jury op een zeer overtuigende manier laten zien dat data gestuurd werken de gehele organisatie betreft. 'Het niveau van de inzendingen lijkt ieder jaar hoger te zijn dan het voorgaande jaar', aldus Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Award. 'Wat dit jaar met name opviel was het professioneel gebruik van analytics bij bijna alle cases, maar ook de onmiddellijke vertaling van inzichten door deze analytics naar communicatie toepassingen.'
Mark van der Vlies van KPN is verantwoordelijk voor de ingebrachte DDMA case. Hij zegt hierover: 'KPN heeft als doelstelling de onbetwiste kwaliteitsleider van Nederland te worden. Ik zie deze Customer Data Award als een mooie erkenning voor de bijdrage die Data & Analytics samen met andere KPN afdelingen levert aan het verder verbeteren van onze dienstverlening.'