Landal GreenParks wint tweede ‘Customer Performance Award’
06-02-2012 (08:27) - Awards
Landal GreenParks is voor het tweede achtereen-volgende jaar bekroond met een Customer Performance Award voor de beste klantprestatie in de reisbranche. Dat werd bekend gemaakt in Beeld & Geluid in Hilversum, waar de 2012 Awards werden uitgereikt aan winnaars in diverse sectoren.
Onder de 100 grootste dienstverlenende bedrijven in Nederland wordt onderzoek gedaan door Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen, het in customer analytics gespecialiseerde bureau MIcompany en marktonderzoekbureau MetrixLab. Aan de hand van onderzoeksgegevens van enkele duizenden consumenten bepalen de onderzoekers de winnaars in de sectoren financiële dienstverlening, vervoer, retail, energie, supermarkten, telecom en reizen.
Het onderzoek meet de klantprestaties van dienstverleners op verschillende manieren. Ten eerste kijkt men naar zowel het verleden (klantwaardering) als naar de toekomst (loyaliteitsintenties, aanbeveling aan anderen). Daarnaast worden ook tevredenheid en emoties bij klanten gemeten.