NL-Awards richt zich ook op Sociale Interactie

01-11-2013 (08:25) - Awards

Op 12 maart 2014 worden de NL-Awards 2013 uitgereikt, de onderscheidingen voor de beste radio- en tv-programma’s van de regionale publieke omroepen. Tot 10 december kunnen programma’s worden ingezonden in de categorieën Nieuws, Achtergrond, Varia, Documentaire, Evenement en Sociale Interactie. 
 
Deze laatste categorie is dit jaar toegevoegd omdat interactie met het publiek een belangrijk wapenfeit is gebleken van de regionale omroepen. De nieuwe categorie Sociale Interactie is afgeleid van een gelijksoortige categorie bij de internationale Prix Circom, waarin al twee jaar achter elkaar een Nederlandse regionale omroep als winnaar uit de bus is gekomen. 
 

‘De regionale omroepen zijn hier dus goed in en misschien zelfs wel beter dan hun collega’s in Europa. Met de NL-Awards willen we kwaliteit belonen en belichten dus is het logisch om deze categorie toe te voegen’, aldus Richel Bernsen die de prijs organiseert namens Stichting ROOS. ‘Daar komt nog bij dat de interactie van de omroep met het publiek en de inzet van sociale media belangrijke ontwikkelingen zijn.’