Nominaties van de Dutch Interactive Awards 2022 bekend

05-04-2022 (10:12) - Awards

De nominaties van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste online werk van bureaus in Nederland op variabelen als concept, design en resultaat. Tachtig bureaus deden tweehonderd inzendingen van hun beste werk uit 2021. Het was een pittige klus voor de jury om hier een shortlist van te maken. Uiteindelijk maken 75 nominaties in 15 categorieën kans op de prijzen.
 
Op 22 april zullen alle genomineerden hun werk presenteren voor vakyjury’s en vinden de beraden bij True in Amsterdam plaats. De awards worden uitgereikt voor een groot publiek tijdens op feestelijke award night. Dat gebeurt op donderdag 2 juni in de Beurs van Berlage.
 
De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus. De awards worden sinds 2010 jaarlijks uitgereikt. Emerce organiseert dit jaarlijks samen met Dutch Digital Agencies.
 
De genomineerden voor de Dutch Interactive Awards 2022 zijn:

Activation

Het Verdwenen Speelgoed Mysterie in de Grote Speelgoed App, Dept
Het verhaal van Nederland: Podwalk app, Elements, Tuvalu Media
Nespresso Employer Branding, Greenhouse
#WhatTheFanta Unfolding Flavours, Megawatt, CocaCola UM Megawatt Tonny Media
Groei mee met je pup of kitten met Kwispelcoach, OrangeTalent
 

B2B Commerce

Silk-Ka, Bluebird Day, Bluebird Day Weekend Creative Agency
FritsJurgens, Concept7
Geautomatiseerde B2B campagne opzet in een B2C landschap, Merkle
Wildkamp-app key touchpoint in omnichannel strategie, Move4Mobile
Totale business transformatie vanuit klantreisbeleving, TRIMM, GriDD customer experience
 

Brand

Best Kept Secret Festival platform, Bravoure
Welkom bij de Unlimiteds, Dentsu Aegis Network, TMobile dentsu Mediacom TBWA Objective Platform
Propel, dentsuACHTUNG!
Louwman Exclusive, Sumedia
Moonback – book on the bright side, todaytomorrow, XYZ Creative Agencies Globrands Clear Music
Meer Mexicano, Weekend Creative Agency, Fingerspitz
 

Campaign

Bewonder en Verwonder, Dept, Dogstudio
Ed Sheeran – The Equals Game, LiveWall
Postillion Hotels’ Esthers Sleepover, RauwCC, DMENZO
Ride With Us, TDE
Honda EvoTrack – Mobile race game, Wave
 

Communities

Wie is de Mol? app, Elements
Coronaplein.nu (Longfonds), iO
De Correspondent Audio App, Momkai
ANBO Trefpunt, digitaal platform voor ledenorganisatie, Nilsson
VoorleesExpress bouwt community rond taalontwikkeling, PAQT.com
 

Content

Wie is de Mol? app, Elements
Het verhaal van Nederland: Podwalk app, Elements, Tuvalu Media
Eregalerij van de Nederlandse fotografie, IN10
De Tweede Wereldoorlog dichtbij, IN10
Virtueel Indisch Monument (indischmonument.nl), Q42, Fabrique
 

Corporate

Corporate platform voor Berenschot, Greenberry in samenwerking met Arlanet part of 4NG
Werken aan de winkel van ……., Kaliber
Corporate website voor B&S, Vidda Digital


Data

Privacy safe attribution to drive impact for Renault, Annalect
KlusCV: a giant leap for marketplace-mankind!, Freshheads, ICTRecht
Dynamische video ads op basis van Spotify-luistergedrag, Happy Horizon
De Tweede Wereldoorlog dichtbij, IN10
Agrio media: van 0 naar 100% datagedreven de boer op!, Ternair
Automated Lead Potential Scoring Algorithm&Trade (ALPSA&trade), Tomorrowmen
 

Digital for Good

DEB, Every Day
Eerste hulp bij eetstoornissen, Greenberry, De genoemde podcastserie en campagne zijn geproduceerd door SOCIAL.INC
Coronaplein.nu (Longfonds), iO
Digitaal platform Tearfund, Nilsson
WTFFF!?, Q42, Morrow
 

Digitale Transformatie

Maandag: Becoming a digital leader, Dept
Dataplatform voor woningcorporaties, Gravity
Geslaagde digitale transformatie voor WOLF, Netvlies (part of 4NG)
Van pallet naar zelftest, OrangeValley – part of BlueWaveDigital
Totale business transformatie vanuit klantreisbeleving, TRIMM, GriDD customer experience
 

Disrupter

m, de AI assistent voor de hotel branche, Harborn Digital
Supersnel opwaarderen, overal ter wereld, Soda studio
MEET DODI, SuperHeroes, CS Digital Media
Moonback – book on the bright side, todaytomorrow, XYZ Creative Agencies Globrands Clear Music
Bringing radical transparency to dairy trading, WeAreBrain
 

E-commerce

E-commerce platform om internationaal te groeien, digitaal bureau elephant
De groei van Smartwatchbanden.nl, Online ID
Transformatie van offline naar e-commerce powerhouse, OrangeTalent
bedzzzy – het slaapabonnement, ShopWorks
Supersnel opwaarderen, overal ter wereld, Soda studio
Een data-based roadtrip om de lifetime value te verhogen, Yellowgrape
 

Future Interfaces

JohnBeerens.com Shopstreaming, Bluebird Day, GiG creative film productionFingerspitz online marketing
A.I. Vodcast – Willem Wever, Cornelistools
SenseMath, Q42
MEET DODI, SuperHeroes, CS Digital Media
 

Service

De Tweede Wereldoorlog dichtbij, IN10
Geslaagde digitale transformatie voor WOLF, Netvlies (part of 4NG)
Typetuin: educatieve spelwereld voor gemotiveerde leerlingen, Stijlbreuk, Character design Studio MonnikenwerkAnimation Buro Meta
NLZIET – TV kijken via een platform, altijd en overal, Triple
Afhandeling bezwaren op boetes 2 keer sneller, Webflight, Soda Studio
 

Tools

Slim adverteren op YouTube met Dentsu Quality View, Dentsu Aegis Network
Modulaire aanpak als basis voor een test-and-learn-proces, Happy Horizon
Boijmans Depot, IN10
SenseMath, Q42
Afhandeling bezwaren op boetes 2 keer sneller, Webflight, Soda Studio 

https://www.emerce.nl/nieuws/nominaties-dutch-interactive-awards-2022-bekend