PR-bureau HvdM wint 3 European Excellence Awards
07-12-2018 (10:25) - Awards
PR-bureau HvdM heeft in Dublin drie European Excellence Awards in PR & Communications in ontvangst mogen nemen. De campagnes van PR-bureau HvdM zijn uitgeroepen tot beste launch, beste campagne van Benelux en Frankrijk én beste campagne in Food en Beverage.
De campagne Hey! Het is oké won een Excellence Award in PR & Communications als beste lancering in Europa. In opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft PR-bureau HvdM, samen met reclamebureau Publicis en mediabureau Initiative, deze campagne ontwikkeld om het taboe op depressie te doorbreken onder jonge vrouwen en jongeren. Uit de campagne-effectmeting blijkt dat bijna alle jonge vrouwen (90%) en een grote meerderheid van de jongeren (77%) na de campagne beseffen dat het belangrijk is het gesprek te openen wanneer ze signalen van depressie bij zichzelf constateren.
De reddingsactie van 6 miljoen snacktomaatjes is dubbel bekroond. Deze campagne is uitgeroepen tot beste campagne van Benelux en Frankrijk én beste Europese campagne in de categorie Food & Beverage. Door de hitte kwamen 6 miljoen snacktomaatjes afgelopen zomer niet door de strikte kwaliteitscontroles heen. Een deel van de snacktomaatjes had rimpeltjes en kleine deukjes. Tomatenkweker Greenco vroeg aan PR-bureau HvdM deze lekkere snacktomaatjes te redden van de afvalhoop. Met de antivoedselverspillingscampagne ‘6 miljoen gratis snacktomaatjes’ waren de tomaatjes in anderhalf uur ‘uitverkocht’. En nog belangrijker: supermarkten besloten dankzij de media-aandacht hun kwaliteitsstandaarden te versoepelen. Groenten en fruit die ‘bijna perfect’ waren mochten vanaf dat moment ook geleverd worden.
v.l.n.r. Astrid Kouwenhoven (HvdM), Suzanne Koning (DPC), Esther van der Linde (HvdM) en Sonja Wagenaar (HvdM)