PR-campagne HAK maakt kans op Sabre Award
11-04-2012 (00:00) - Awards
De PR-campagne van het nieuwe HAK deksel is genomineerd voor een Europese Sabre Award. HAK kondigde de verpakkingsinnovatie in mei 2011 voor het eerst aan. Het 1-2 Open deksel van HAK is twee keer zo makkelijk zonder veel kracht door iedereen open te draaien. Een uitgebreide PR-campagne, bedacht en uitgevoerd door het Amsterdamse PR bureau Creative Venue, begeleidde de introductie van het nieuwe HAK deksel. De PR-campagne maakt nu kans op een gouden Sabre Award in de categorie ‘Food and Beverage’.
Om het nieuwe HAK deksel te lanceren en de uniciteit te benadrukken, voerde HAK van mei tot en met december 2011 een voorlichtend PR programma waarin humor en herkenbaarheid een grote rol speelden. Want iedereen kent wel de ergernis bij het openen van een pot appelmoes, het deksel is moeilijk of nauwelijks zonder hulpmiddelen open te maken. Ook kent elke consument wel een trucje om het deksel toch te openen.