VVV wint NIMA Internal Branding Jaarprijs 2012

05-11-2012 (10:30) - Awards

In de finale won VVV Nederland nipt van LeasePlan. De derde finalist was Priva. Voor de derde maal is de NIMA Internal Branding Jaarprijs uitgereikt. Na het Sint Franciscus Gasthuis in 2010, Etos in 2011 is in 2012 VVV Nederland de winnaar. 
 
Vooraf had een vakjury onder leiding van Rik Riezebos, directeur van EURIB, VVV Nederland, LeasePlan en Priva geselecteerd als potentiële winnaar uit alle ingezonden cases. Het onafhankelijke publiek mocht na de drie presentaties en kritische bevraging door de jury en het publiek, de winnaar kiezen. Uiteindelijk mocht directeur Kees van Wijk uit handen van de voorzitter NIMA platform Internal Branding Marc van Eck de prijs in ontvangst nemen. 
 
VVV Nederland was door de jury geselecteerd omdat het juist bij een dergelijke organisatie (franchise-organisatie die met veel vrijwilligers werkt) moeilijk is vanuit één centraal concept te werken. De belofte van VVV ‘verrijking door de couleur locale’ is een uitstekende keuze om een brug te slaan tussen de centrale organisatie en de lokale vestigingen. De organisatie heeft via een langdurig traject en via zowel interne als externe media de belofte bij medewerkers laten ‘landen’. Voorts was de jury zeer te spreken over het gegeven dat het merk is ingezet als een ‘hub’ voor alle nieuwe plannen en ontwikkelingen binnen de VVV-organisatie. Dat de interne effort ook een duidelijk extern effect heeft maakt de case ook echt overtuigend.