Winnaar VEDIS Retail Scriptieprijs 2016
04-11-2016 (21:44) - Awards
Bart Bijlsma is de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2016. De student aan de Universiteit Wageningen kreeg de waardering voor zijn scriptie ‘Incorporating the effect of expiration data-based pricing on consumer decision making in an inventory model'. Bart ontving de prijs met het daar aan verbonden bedrag van drieduizend euro tijdens Retailpoort 2016 in Den Haag.
Een vakjury selecteerde Bart Bijlsma als winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2016. Doorslaggevend was de combinatie van academische kwaliteit, relevantie en oplossingsgerichtheid. Bovendien denkt de jury dat het door Bart ontwikkelde model een waardevolle bijdrage kan leveren aan de dagelijkse retailpraktijk. Bart heeft met veel succes een zeer relevant probleem geadresseerd, onderzocht en gemodelleerd en op die wijze een bijdrage geleverd aan de Nederlandse retail.
De VEDIS Retail Scriptieprijs, de inmiddels aantal jaren durende prestigieuze samenwerking met Nyenrode Business Universiteit en NIMA, wordt jaarlijks uitgereikt aan de student(en) met de beste scriptie over een onderwerp met daadwerkelijke relevantie voor de retail. Met de prijs wil het VEDIS Retail platform wetenschappelijk en toegepast wetenschappelijk onderzoek bevorderen voor de retail relevante thema’s.
Dit jaar vertegenwoordigden de ingezonden scripties een grote variatie aan retail-thema’s.