Brandnew Brand Designers opent bureau in Los Angeles
15-02-2022 (16:32) - Bureaus
Na het succes in Amsterdam en Praag opent Brandnew een bureau in Los Angeles. Brandnew geeft daarmee verdere invulling aan hun internationale ambities. In toenemende mate is er veel behoefte aan local excellence met een global perspective. Brandnew bouwt daarmee op het internationaal zeer hooggewaardeerde Dutch Design, zowel in esthetiek, conceptuele aanpak als in heldere merkbenadering. Het bureau in LA wordt geleid door co-founders Willemijn van Herwijnen (voorheen Strategy Director Amsterdam) en Robert Kuiper (groeps-CEO van Brandnew Holding, met focus op de internationale expansie van het bureau).
Brandnew heeft gekozen voor LA als volgende locatie in hun verdere internationalisering, vanwege het innovatieve karakter op het gebied van food, drinks en lifestyle. Daarnaast heeft LA een sterke creative community zowel in design als in productie. Uiteenlopende opdrachtgevers in de West Coast van de USA blijken na een uitgebreide marktverkenning ook zeer enthousiast te zijn over de Brandnew propositie. Brandnew Los Angeles werkt inmiddels voor meerdere opdrachtgevers zoals Yamamotoyama USA/Stash Tea, Jugos Tropicales (Colombia), Urban Plates en RealGood.
Willemijn van Herwijnen: "Het ondernemersklimaat hier is aanstekelijk en de opdrachtgevers zijn extreem professioneel als het gaat om hun branding. De USA is natuurlijk de bakermat van branding, en de concurrentie dus ook moordend. Het creëren van een onderscheidende merkaanpak is daarom hier meer dan waar ook een absolute must. Plus het feit dat women empowerment hier zo in de markt geïntegreerd is, is niet alleen verfrissend, maar een absoluut voorbeeld voor de rest van de wereld."
Robert Kuiper: "Voor ons was de stap hier naar toe een logische, de uitstraling van Los Angeles op ons global perspective geeft direct al merkbare resultaten. Niet alleen hier in Los Angeles maar ook in Europa. Op internationaal niveau zijn we bezig met het bouwen van boutique design hubs waarbij we ons kunnen blijven richten op kwaliteit en excellent teamwork, zonder de ingewikkelde internationale structuren."