Emotion grootste full service bureau van Oost- en Midden-Nederland

04-11-2021 (16:14) - Bureaus

Emotion is de afgelopen twee jaar gegroeid van 25 naar 35 medewerkers. Dat maakt het bureau een van de grootste full service bureaus van Oost- en Midden-Nederland. Het bureau dat onder andere werkt voor PreZero, Euromaster en Abbott blijft zich verder ontwikkelen: onder andere met een nieuwe positionering, nieuwe manieren van samenwerken en de zesde editie van het eigen Marcom-festival Mixed Emotions Live.
 
Het Apeldoornse bureau maakte de laatste jaren een flinke groeispurt door. Volgens managing director Franklin Tuin geen bewuste keuze: "We zijn eigenlijk helemaal niet zo bezig met wel of niet groeien. Het is geen doelstelling op zich, het gebeurt gewoon. We zijn natuurlijk al wel bijna 20 jaar bezig en veel klanten van het eerste uur, zoals bijvoorbeeld Connexxion en Centraal Beheer, zijn nog steeds aan boord. Daarnaast hebben we de laatste jaren veel mooie nieuwe klanten mogen verwelkomen en dan groei je dus."
 

Duurzaam succes

Tuin: "De kunst is om een inzicht snel te vertalen in een krachtig concept, maar deze ook te testen bij de doelgroep. Feedback ophalen en op basis daarvan optimaliseren voor duurzaam succes. Dat vraagt om een intensieve samenwerking met onze klanten. We hebben zelfs enkele jaren geleden een speciaal pand ingericht als werkplaats voor brainstormsessies en co-creaties met klanten. Hierdoor spreken we elkaar intensiever, gebruiken we elkaars kennis beter én worden we steeds meer partners."
 

Mensgericht

Emotion staat bekend als een sociaal en mensgericht bureau door bijvoorbeeld een vast percentage van haar uren te besteden aan vrijwilligerswerk. Dit doet het bureau al sinds de oprichting in 2004. ‘We zorgen goed voor onze mensen en de wereld om ons heen. Daarnaast zijn mensen altijd het uitgangspunt geweest in ons denken en doen voor klanten. We praten niet over doelgroepen, wel over mensen," voegt Tuin toe. Met de nieuwe positionering 'Think Human' wil Emotion dit gedachtegoed verder uitdragen.
 

Media

Marketing

Economisch