OMD wint mediapitch L'Oréal Nederland

23-07-2018 (10:40) - Bureaus

Per 1 oktober 2018 gaat mediabureau OMD alle online en offline campagnes voor haar rekening nemen. L’Oréal had hiervoor een lange samenwerking met Zenith. OmnicomMediaGroup kwam als winnaar uit de bus na een uitgebreid pitchproces waaraan verschillende bureaunetwerken deel hebben genomen. Het uitgebreide pitchtraject werd zorgvuldig begeleid door Henk Plessius van FMA.


L’Oréal is marktleider in beauty, met bekende merken als L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline, Lancôme, Biotherm en Vichy. De mediapitch richtte zich op de Nederlandse markt. OMD zal een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes voor haar rekening gaan nemen.


‘’Wij zijn trots dat L’Oréal voor OMD heeft gekozen. We hebben met een data driven, audience first aanpak slimme oplossingen gebouwd op het vlak van media, content en technologie die we nu gaan inzetten om samen met L’Oréal verder te bouwen aan haar (digital) lovebrands.", aldus Roland Teerenstra, Managing Director OMD


‘’OMD heeft alle belangrijke eigenschappen van een eigentijds mediabureau: een pragmatische en geavanceerde visie op datagedreven marketing, transparantie in alle processen en bovenal veel getalenteerde en betrokken mensen. Onze teams kijken uit naar de samenwerking", licht Kevin Capota, CMO L’Oréal Nederland, de bureaukeuze toe.

Casper van der Waal, Media Manager L’Oréal Nederland: ‘’Gedurende het pitchtraject kwam duidelijk naar voren dat zowel L’Oréal als OMD een gedeelde visie heeft op precision marketing. Met onze data & technologie capabilities op het vlak van precision marketing kunnen wij L’Oréal verder helpen in haar ambities.’’

 


Media

Marketing

Economisch