ProRail kiest Media.Monks voor strategie en campagne ontwikkeling

03-11-2021 (13:51) - Bureaus

Na een aanbesteding heeft ProRail Media.Monks aangesteld als partner voor de campagnes van het spoorwegbedrijf. In een continu partnerschap zal ProRail samenwerken met het gespecialiseerde Media.Monks team dat zich richt op communicatie en campagnes voor overheden en semi-overheden: de Odd.Monks.
 
Dit team combineert gedragswetenschap met onderscheidende creativiteit. Een principe dat ze Persuasive Creativity noemen en dat leidt tot campagnes met hogere effectiviteit. Het team zal zowel campagnes ontwikkelen om de veiligheid rondom het spoor te vergroten, als campagnes om te bouwen aan een sterk employer brand.
 
Fraukje van der Leeden, Sr. Campagne Manager ProRail: “Media.Monks is uit de aanbesteding gekomen als partner die zowel op creatief als strategisch vlak sterk is en die voor ProRail effectieve bewustwordingscampagnes gaat ontwikkelen. Ze kunnen zo een waardevolle bijdrage leveren aan ons uiteindelijke doel; nul incidenten op én rond het spoor, want elk incident is er een teveel.”
 
Met de veiligheidscampagnes wil ProRail de samenleving bewust maken van de risico’s op en rond het spoor. De publiekscampagnes moeten veilig gedrag stimuleren en het aantal ongevallen en incidenten bij het spoor terugdringen.
 
Oscar Hamming, Business Director Odd.Monks: “Door de integratie van gedragswetenschap in strategie en creatie zijn we in staat om het gedrag van mensen effectief te beïnvloeden. Het stimuleren van veilig gedrag rondom het spoor is hier een fantastisch onderwerp voor. We kunnen dan ook niet wachten om hier mee aan de slag te gaan.”
 
Naast de veiligheidscampagnes zal Media.Monks ook campagnes gaan ontwikkelen om de aantrekkelijkheid van een baan bij ProRail te vergroten. Deze campagnes zullen erop zijn gericht om voldoende en gekwalificeerde medewerkers te werven voor de spoorwegbeheerder.
 

Media

Marketing

Economisch