Nieuwe Bob-campagne richt zich op volhouden: 'Top, jij blijft Bob!'
Je bent op een feestje en hebt afgesproken Bob te zijn, maar een vriend drukt je een biertje in de hand. Hoe blijf je trouw aan je afspraak? Met de campagne ‘Top, jij blijft Bob!’ moedigen IenW en Roorda aan om ook in zulke situaties standvastig te blijven.
De Bob-campagne is na bijna 25 jaar vernieuwd. Waar de eerdere boodschap vooral ging over het maken van de Bob-afspraak, draait het nu om het volhouden daarvan. In de nieuwe campagne zien we Bob voor het eerst met een biertje in de hand, dat uiteindelijk verstopt wordt.
'In deze campagne zetten we de Bob’s in het zonnetje die ondanks spontane situaties en aangereikte rondjes toch trouw blijven aan hun voornemen. Die standvastige Bob’s zijn helemaal top!', vertelt Joeri Jansen, creatief directeur bij Roorda.
Nieuwe gele letters
Nog een opvallende primeur: in de campagne zijn de gele Bob-letters vervangen door Top. Jansen: 'Met ‘Top, jij blijft Bob’ spelen we met de bekendheid van het iconische logo. Het logo is inmiddels zo herkenbaar dat zelfs wanneer we de tekst veranderen, iedereen het Bob logo herkent.'
Volgens Marije Slagboom, campagnemanager bij IenW, is alcoholgebruik nog steeds een grote oorzaak van verkeersongevallen. 'Jaarlijks overlijden 82 tot 157 mensen door alcohol in het verkeer. Daarom is het hoog tijd om de campagne een nieuwe boost te geven en Bob opnieuw onder de aandacht te brengen met een nieuwe strategie.'
De nieuwe campagne wordt verspreid via tv-commercials, radiospots, digitale middelen en out-of-home-uitingen in stadions en bioscopen.