Sterke omzetgroei voor Unilever in Q1

26-04-2024 (14:15) - Economisch

Unilever heeft in het eerste kwartaal van 2024 een sterke groei doorgemaakt, met een omzetstijging van 4,4% en een toename in de hoeveelheid verkochte producten met 2,2%. Dat maakte de multinational deze week bekend in het kwartaallijks rapport.

Unilever rapporteerde in het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €15 miljard, een stijging van 1,4% ten opzichte van vorig jaar. Deze groei is grotendeels het resultaat van de sterke prestaties van Unilever's 'Power Brands', zoals Dove, Knorr, Rexona en Sunsilk, die goed zijn voor 75% van de omzet en 6,1% meer producten verkochten dan vorig jaar. 

Volgens Hein Schumacher, CEO van Unilever, moet de snelle implementatie van het Growth Action Plan, gericht op het realiseren van hoogwaardige groei, leiden tot 'het vereenvoudigen van de structuur en het versterken van de prestatiecultuur binnen het bedrijf'.

In maart kondigde Unilever ook aan dat het zijn ijsdivisie zal afsplitsen en een groot programma zal starten om de productiviteit te verhogen en zo sneller te groeien.

Verder blijft Unilever positief over de vooruitzichten voor 2024. Ze verwachten dat hun verkopen met 3% tot 5% zullen groeien en dat hun winstmarge licht zal verbeteren.

 


Bureaus

Media

Marketing