Utrechtse Besselings’ Deli haalt in twee weken ruim €84.000 op met crowdfunding
Slijterij Besseling, wordt Besselings’ Deli: de Utrechtse ondernemers halen in slechts twee weken tijd ruim 84.000 euro op door middel van crowdfunding via CrowdAboutNow.
Met nog zes weken op de teller is het minimum doelbedrag van de crowdfunding bereikt, maar het streefbedrag ligt op 90.000 euro. De financiering wordt gebruikt om de slijterij uit te breiden naar een complete delicatessenzaak.
In 1974 begon de Utrechtse Jo Besseling een kleine tapperij in de wijk Lombok, vier jaar na de opening stapte ook zijn middelste zoon Jan Besseling in het familiebedrijf. Samen ontwikkelen zij Slijterij Besseling en specialiseren de ondernemers zich in wijn en gedistilleerde dranken. Uiteindelijk wordt ook Kasper Besseling, de jongste zoon van Jan, klaargestoomd om in 2020 de winkel over te nemen. In 2023 sluit ook Maarten Besseling zich aan en besluiten de twee broers de slijterij te verbreden naar een wijn en delicatessenwinkel.
Per september 2023 gaat Slijterij Besseling na bijna 50 jaar verder als Besselings’ Deli. De winkel blijft zich focussen op wijn en drank, maar hier worden delicatessen aan toegevoegd. “Onze missie is het creëren van dé one-stop-shop van Utrecht, voor de allerlekkerste delicatessen van Europa en daarbuiten.” aldus Kasper.
Om naast dranken ook delicatessen te kunnen verkopen is er een verbouwing en nieuwe apparatuur nodig. Om dit te realiseren is financiering nodig, de ondernemers hebben uiteindelijk gekozen om deze financiering op te halen door middel van een crowdfundingcampagne via het platform CrowdAboutNow. Op die manier worden de plannen gefinancierd door een groep betrokken investeerders.