VodafoneZiggo verliest in tweede kwartaal 150.000 klanten
VodafoneZiggo heeft een zwaar kwartaal achter de rug. Het bedrijf boekte dankzij prijsverhogingen meer omzet en winst maar zag tegelijkertijd ruim 150.000 klanten vertrekken.
De stevige prijsverhogingen houden de winst op dit moment misschien nog 'op peil', maar jagen tegelijkertijd klanten de deur uit. Want juist door de prijsverhogingen zijn consumenten kritischer op de bundels die zij afnemen. Steeds meer klanten kiezen geen alles-in-eenbundel, maar schrappen bijvoorbeeld hun vaste telefoonlijn uit het pakket. Het aantal vaste telefoonaansluitingen via Ziggo is daardoor in een jaar tijd met bijna 280.000 aansluitingen gedaald.
In het afgelopen kwartaal deed Vodafone, de mobiele tak van het bedrijf, het wat beter. De provider zag zijn abonneebestand in een jaar tijd met 63.200 abonnees groeien tot bijna 5,3 miljoen. In dezelfde periode verdwenen iets meer dan 18.000 prepaidbellers.
In vergelijking met het tweede kwartaal van 2023 is de omzet van VodafoneZiggo met 1,5 procent gestegen. De omzet kwam uit op ruim 1 miljard euro. Maar sinds het laatste kwartaal van 2023 is ook een dalende lijn in de omzet zichtbaar.