Bakker.com nu ook online de grootste van Europa
16-06-2016 (13:04) - Marketing
Bakker.com lanceert een geheel vernieuwde website waar zowel de beginnende tuinierder als de mensen met groene vingers terecht kunnen voor inspiratie, tips en 11.000 tuinartikelen en seizoensgebonden producten. De website is een belangrijk onderdeel van de nieuwe multichannel-bedrijfsstrategie van Bakker.com.
Na de lancering van de website in Nederland, zullen het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland volgen. Daarna zal de website in nog 15 Europese landen gelanceerd worden. Daarmee is de website meteen één van de grootste tuinplatforms van Europa.
‘De nieuwe website is het resultaat van 1,5 jaar hard werken', vertelt Paul Geraeds, CEO van Bakker.com. ‘Samen met online marketingbureau iProspect en de landenteams hebben we het zoekgedrag naar tuinieren in Europa uitgebreid onderzocht. We weten nu dat mensen meer behoefte hebben aan keuze en variatie in tuinproducten en bovendien zoeken naar totaaloplossingen. Tevens zijn ze op zoek naar advies en instructies om hun tuin bij te houden en laten ze zich graag inspireren. Op basis van deze inzichten is de nieuwe website ingericht door Eperium.’
garden hacks
Een belangrijke toevoeging op de website zijn de ‘garden hacks’: video’s van 20 seconden, gecreëerd door Ogilvy, waarin Bakker.com snelle oplossingen geeft voor bijvoorbeeld een slakkenprobleem in de tuin of het efficiënt verwijderen van mos op het terras. Daarnaast zijn er langere instructievideo’s van 2 minuten te vinden over bijvoorbeeld het snoeien van de rozenstruik.