Boodschappenservice klimaatneutraal bij Stockon

23-08-2018 (11:04) - Marketing

Een beter milieu begint bij jezelf. Deze reclameslogan uit de jaren ’90 geldt wat Stockon betreft nog steeds, dus nam de boodschappenservice CO2 reductie-maatregelen. Afval wordt gescheiden en medewerkers worden lokaal geworven en gestimuleerd om met de fiets of het OV naar het werk te komen. Daarnaast introduceert Stockton zodra de oude voorraad op is, nieuwe tasjes. Maar klimaatneutraal worden gaat nog veel verder volgens Stockon.


Stockon levert rechtstreeks van producent naar consument waardoor de CO2-uitstoot een stuk minder is dan wanneer er een supermarkt tussen zit. Daarnaast stuurt Stockon voor de bezorging geen eigen busjes de straat op, maar werken zij met PostNL. Hun bezorgers rijden immers al, en bovendien zet ook PostNL zich actief in voor een groenere wereld. Desondanks stoot de verzending via PostNL en de papieren tasjes nog steeds CO2 uit. Dit wordt neutraliseert Stockton door te investeren in het klimaatproject Gold Standard Cookstoves Africa, waarmee Stockon evenveel CO2 vermijdt als dat zij zelf produceren. Het project investeert in efficiënte cookstoves, die 50% minder hout verbruiken bij het koken en minder rook uitstoten. 

 

bij de mensen thuis

De inspanningen van Stockon hebben ertoe geleid dat de boodschappenservice zichzelf de eerste klimaatneutrale boodschappenservice van Nederland wil noemen. Wat Stockon betreft is dit pas het begin. Zo zijn ze ook hard bezig om de huishoudens van het vaste personeel klimaatneutraal te maken. Daarnaast is Stockon bezig met verschillende maatregelen op het gebied van logistiek en distributie, om de eigen uitstoot te verminderen. Ten slotte streeft Stockon ernaar om met zowel producent als consument de dialoog aan te gaan, om ook hen te stimuleren duurzame keuzes te maken. 


 


Bureaus

Media

Economisch