Eindhoven op de kaart gezet door influencercampagne
06-10-2016 (11:23) - Marketing
Om meer buitenlandse bezoekers naar de binnenstad te trekken, start Eindhoven de internationale influencercampagne Another City Trip. Food-, lifestyle- en fashionbloggers uit Engeland, Duitsland, België en Nederland kunnen tijdens het evenement in 24 uur de energie van de Eindhovense binnenstad, komen ervaren en beoordelen.
De campagne bestaat uit een programma dat tot stand is gekomen in samenwerking met tientallen zelfstandige retailers, horecazaken en culturele instellingen uit Eindhoven. De campagne is ontwikkeld door citymarketingorganisatie Eindhoven365.
Mark de Greeff, verantwoordelijk bij Eindhoven 365: 'Eindhoven wordt over het algemeen niet beschouwd als het knapste meisje van de klas. Alleen al in Nederland zijn veel mooiere steden te noemen. Maar Eindhoven is wél het meest intrigerende en spannendste meisje van de klas. Dat laten we graag zien aan een internationaal publiek, bij voorkeur via nieuwe samenwerkingsverbanden. De samenwerking met Zandbeek voor Another City Trip is daar een perfect voorbeeld van. Dat de campagne bovendien nét even wat gedurfder en anders is, blijkt ook uit de titel. Die bevat niet voor niets wat typisch Eindhovense zelfspot.’