Samsung vanavond voor het eerst gekroond tot Marketeer of the Year

25-06-2016 (15:18) - Marketing

Vanavond zal in Cannes de prijs voor Creative Marketeer of the Year worden uitgereikt aan Samsung Electronics. Het is voor het eerst dat het Zuid-Koreaanse bedrijf deze onderscheiding in ontvangst mag nemen. Het is de kers op de taart voor het bedrijf, dat in zijn bestaan al 74 Lions won.
 
In Cannes spraken we met een delegatie van Cheil, het bureau achter (een groot deel van) de campagnes van Samsung. Uiteraard vertelden ze trots over de onderscheiding, maar ze wezen ook op de campagnes die dit jaar onderscheiden werden met een Lion.
 
Cheil Spain wist goud te pakken met de Samsung Blind Cap, Cheil Germany won zilver met Jägermeister Coolpack en brons ging er naar Cheil HQ (‘Piano of Unification’) en Cheil UK (RE:Shakespeare). Laatstgenoemde campagne won drie keer brons. 
 
In Fonk Magazine 185 vind je een uitgebreid interview met de Cheil-delegatie in Cannes.
 

Bureaus

Media

Economisch