Volvo Bus wint Digital Communications Award 2018
03-10-2018 (09:03) - Marketing
Volvo Bus concurreerde met de “Light the Lights” introductiecampagne voor het bedrijf met de nieuwe elektrische bus, de Volvo 7900 Electric. De prijs werd overhandigd tijdens een ceremonie in Berlijn op 28 september.
De campagne speelt zich af rond het waargebeurde verhaal van een onbekende kunstenaar Nathalie Cuti uit uit Zweden. In de film zingt ze een nummer dat ze zelf schreef. De film en het lied gingen viral. Na twee weken hadden al meer dan 3,5 miljoen mensen naar het liedje geluisterd.
verder kijken
Stefan Nerpin, Senior Vice President Corporate Communications & Public Affairs bij Volvo Bus: “We zijn blij dat de internationale jury onze strategie heeft bekroond voor het bereiken van een breder publiek in ons streven om de publieke belangstelling voor elektrische stadsbus te verhogen. We willen dat meer mensen zich betrokken voelen bij de wereldwijde ontwikkeling van een stillere en schonere stedelijke omgeving."
Lina Martinsson, Head of Digital Marketing en Communicatie bij Volvo bussen: “Door strategisch werken met digitale marketing en PR en door het menselijk perspectief in het verhaal van Nathalie, zijn wij erin geslaagd om buiten onze traditionele doelgroep, interesse in ons merk en onze nieuwe producten te genereren. miljoenen mensen.
De Digital Communications Award bekroont sinds 2011 innoverende communicatie op digitale kanalen. Er waren dit jaar meer dan 700 inzendingen.