Gemeente Rotterdam bereikt studenten met in-home advertentieschermen van Turff

04-10-2023 (16:22) - Media

Zuiver Media en gemeente Rotterdam zetten digital-in-home advertentieschermen van Turff in om studenten te bereiken. Hiermee wordt een belangrijk maatschappelijk thema onder de aandacht gebracht: het denormaliseren van drugs.

Met de Turff tablet, populair onder studenten, houden gebruikers digitaal hun uitgaven bij. Het systeem is voor gebruikers gratis doordat advertenties worden getoond als screensaver. Inmiddels kent het platform meer dan 2400 digitale in-home schermen in bijna alle grote steden.

Drug Denormalisering

Na de 'Welkom in Rotterdam!' campagne bij de start van het nieuwe academische jaar, heeft de gemeente Rotterdam via de opvallende oranje Turff tablets ook een serieuzer onderwerp onder de aandacht gebracht. Met de campagne wil de gemeente bewustzijn creëren ten einde het denormaliseren, en gebruik van, drugs onder studenten.

Niels Perier (D/OOH Media Adviseur, Zuiver Media): “De campagne boodschap is bedoeld om onder meer jongeren aan het denken te zetten. Turff is een belangrijk onderdeel van de campagne om de jongeren te bereiken. De tablets van Turff zijn juist perfect omdat ze in de studentenwoning hangen en een langer contactmoment realiseren.”

Kracht van in-home advertising

Turff maakt het mogelijk voor adverteerders als Unilever, Heineken en Red Bull om gerichte advertenties te plaatsen in de woonkamers van studenten. Turff is een nieuw in-home alternatief op digital out of home advertising. Momenteel worden op deze manier meer dan 25.000 studenten bereikt, met dagelijkse aanmeldingen van nieuwe huizen.
 


Bureaus

Marketing

Economisch