Upway haalt $30 miljoen op in financieringsronde
Upway, de Franse expert in het refurbishen van e-bikes, heeft een succesvolle Serie B-financieringsronde afgesloten voor een bedrag van $30 miljoen.
De ronde werd geleid door Korelya Capital, een Franse investeringsmaatschappij die naam maakte met investeringen in consumentenmerken als Bolt, Vestiaire Collective en GetYourGuide. Andere investeerders, eveneens getriggerd door de sterke groei en duurzame missie van het bedrijf, zijn Sequoia, Exor Ventures en het Europese klimaatfonds Transition. Sinds de oprichting in Parijs in 2021 door ex-Uber managers Toussaint Wattinne en Stéphane Ficaja heeft Upway nu in totaal $60 miljoen opgehaald. In de seed-ronde bedroeg dit $5 miljoen en in de Series A-ronden $25 miljoen. Upway wil het verse kapitaal gebruiken om zijn team te versterken, zijn werkplaatsen te upgraden, het aantal werkplaatsen te vermeerderen, zijn naamsbekendheid te vergroten en zijn activiteiten uit te breiden.
Duurzame mobiliteit
Upway is actief in Frankrijk, Duitsland, Nederland, België en de Verenigde Staten. Sinds 2021 heeft het bedrijf al meer dan 20.000 e-bikes opgeknapt. In Parijs, Berlijn en New York gebeurt dit in eigen werkplaatsen. "We zijn erg trots op wat we de afgelopen twee jaar hebben bereikt", zegt Toussaint Wattine, medeoprichter en CEO van Upway. "We hebben aangetoond dat het opknappen van e-bikes een duurzame en winstgevende business opportunity is. Met deze nieuwe financiering kunnen we onze groei versnellen en nog meer bijdragen aan duurzame mobiliteit. Upway's missie is om elektromobiliteit voor iedereen mogelijk te maken door het leveren van hoge kwaliteit refurbished elektrische fietsen tegen betaalbare prijzen en met garantie."
Nederlandse markt
Om Nederlandse fietsers beter te kunnen bedienen, opent Upway een nieuwe werkplaats in Vlaanderen. Dit regionale project biedt meerdere voordelen. Letterlijk verkleint het de afstand tot de Nederlandse klant. Daarbij creëert het mogelijkheden voor uitbreiding van het assortiment refurbished e-bikes en belooft het - last but not least - een verlaging van het prijsniveau. Tegelijkertijd en vol energie werkt Upway, mede met behulp van aanzienlijke marketinginvesteringen, aan verbetering van zijn zichtbaarheid in Nederland en aan versterking van de band met zijn klanten.