Bol.com en Team5pm winnen YouTube Works award
De case van bol.com en Team5pm is bekroond met een YouTube Works Award in de categorie ‘Big Screen, Big Results’. De awardshow is een collectief van Google, bvA en Adformatie en bekroont de meest innovatieve en effectieve advertisingcampagnes op YouTube.
De ‘Big Screen, Big Results’-prijs viert de case, die een grote impact heeft weten te maken op merkbekendheid en -overweging middels een YouTube-campagne op het grootste scherm in de woonkamer: de Connected TV.
Frank de Wit, Co-founder en Managing Director: “Online, oriënterende consumenten scannen vaak eerst échte recensies van échte mensen. Bol.com heeft het grootste archief van real-life gebruikersreviews. Op basis van dit inzicht en een uitgebreide data-analyse van het online zoekgedrag van oriënterende consumenten, hebben onze in-house creatives het format ‘Sterren Reviews’ bedacht.”
De video’s zijn in-house geproduceerd en getarget op basis van een data-gedreven doelgroeponderzoek. Hierdoor kregen alleen de mensen die een bovengemiddelde interesse toonden in een specifieke productcategorie de video’s te zien.
Advertenties werden zes minuten lang bekeken
Men keek gemiddeld zes minuten lang naar de advertenties, die in totaal een gemiddelde kijktijd hadden van 15.000 uur. Frank: “Wanneer je data en creativiteit op de juiste manier combineert, kan je als merk met YouTube kwalitatieve aandacht genereren en écht impact maken. Het platform is een mooie aanvulling op of biedt een volwaardig alternatief voor offline TV advertising. De Big Screen, Big Results-prijs van de YouTube Works bekrachtigt dit.”