KNMI kiest iO opnieuw als strategische en digitale partner
iO heeft de aanbesteding gewonnen om de vaste strategische en digitale partner te worden van het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut (KNMI).
Het KNMI en iO vernieuwen hun samenwerking: het blended agency zal het instituut de komende jaren begeleiden bij zijn digitale transformatie. Sinds 2022 werkt iO nauw samen met het KNMI en heeft het agency al enkele belangrijke projecten voor het instituut gerealiseerd.
Jan Dekker, Strategisch Business Manager weer- en luchtvaartmeteorologie bij KNMI: "Onze samenwerking met iO sinds 2022 is zeer productief gebleken. Hun expertise op het gebied van digitale transformatie is voor ons van onschatbare waarde. Ze slagen erin om complexe, vaak wetenschappelijke, data te vertalen naar gebruiksvriendelijke interfaces. Hierdoor kunnen we Nederland efficiënter beschermen tegen weer-gerelateerde risico's."
De samenwerking tussen KNMI en iO gaat echter verder dan alleen technologische innovatie. Door weergegevens en klimaatscenario's toegankelijker te maken, draagt het partnership bij aan verbeterde besluitvorming op het gebied van klimaatadaptatie, verhoogde waakzaamheid en paraatheid bij extreme weersomstandigheden en een efficiënter gebruik van meteorologische data in diverse sectoren, van landbouw tot verzekeringen.