Nieuwe afdeling van KINESSO helpt klanten met marketing en media inhousing

Nieuwe afdeling van KINESSO helpt klanten met marketing en media inhousing

12-04-2024 (15:06) - Bureaus

KINESSO, het performance marketingbureau van IPG Mediabrands, introduceert de gespecialiseerde afdeling Performance Solutions die klanten gaat begeleiden bij het intern overnemen van hun digitale media- en marketingactiviteiten. Hiermee beweegt het bureau zich weg van de traditionele cultuur van het uitbesteden aan externe bureaus.

De dienstverlening bestaat onder meer uit het uitdenken van de gewenste teamstructuur, het helpen vinden van de juiste kandidaten, het opleiden van specialisten, fungeren als sparingspartners voor specialisten of managers en het leveren van tijdelijke capaciteit. Daarnaast helpt KINESSO bij het selecteren, implementeren en benutten van essentiële marketingtools en -technologieën.

Inhousing framework

De nieuwe afdeling staat onder leiding van Justus Wever (Director Strategy & Solutions) en wil voordelen behalen door middel van een uniek, op de Nederlandse markt afgestemd inhousing framework. Dit framwork is opgebouwd uit vier pijlers: transitie, training, tutoring en technologie, en biedt een maatwerktraject voor iedere klant.

Wouter Moen, Managing Director van KINESSO Nederland, licht toe: "Inhousing is niet slechts een trend, maar het toekomstige model voor agency’s om hun klanten verder te helpen. Inhousing van digitale marketing gaat veel verder dan het aannemen van enkele specialisten en het zelf gaan doen. Inhousing gaat over controle nemen over de benodigde kennis, kunde, operatie, strategie en alle bijkomende technologie/tools. Wij zien het als onze missie om inhouse teams up-to-date, scherp en uitgedaagd te houden.”

Inhousing is een trend die nauw in verband staat met krapte op de arbeidsmarkt blijkt uit onderzoek uitgevoerd door KINESSO zelf. Digitale marketing en media inhousing zijn reeds 15 jaar een consistente prioriteit voor veel bedrijven, gedreven door voordelen zoals verhoogde snelheid, betere bedrijfskennis, lagere personeelsverloop, kostenbesparingen en verbeterde controle over resultaten.

Moen: "Met ruim 20 jaar ervaring in digitale marketing hebben we een dienstverlening ontwikkeld die we nu actief aanbieden en clusteren in een specifieke consultancy afdeling. We zijn ervan overtuigd dat het voor een significant deel van onze klanten beter is meer activiteiten zelf te beheren, in plaats van deze volledig aan ons uit te besteden."


Media

Marketing

Economisch