
Clubs uit de kleren voor Zeeman
Veel teams en clubjes in Nederland hebben het financieel lastig. Om de clubkas te spekken, nemen ze steeds vaker zelf het initiatief; van sponsoracties tot creatieve projecten zoals een fotokalender in ondergoed. Zeeman haakt hierop in met een oproep aan clubs om ondergoedmodel te worden in hun nieuwste campagne.
De oproepcampagne, die liep van 4 t/m 13 april, leverde meer dan 300 enthousiaste aanmeldingen op. Van kookclubs tot koren en van judoka’s tot zwemverenigingen: het animo was overweldigend. Uit al deze aanmeldingen zijn vier clubs geselecteerd om mee te doen aan de shoot van de nieuwe Zeeman-ondergoedcampagne:
Zee Zwemmers Egmond
TopJudo Amsterdam
Pink Peril (roller derby team uit Heerlen)
Popkoor Repeat (uit Duiven)
Samen in ondergoed voor je club
De winnende clubs werden niet alleen uitgenodigd voor de shoot, ze ontvingen ook een bijdrage van €1.000 voor hun clubkas. Kasper Figee, Manager Marketing bij Zeeman: "We krijgen al jaren aanvragen van verenigingen voor sponsoring. Deze keer hebben we het omgedraaid: we geven clubs de kans om zélf zichtbaar te worden én tegelijk iets op te halen voor hun club. Meedoen vraagt misschien een beetje lef, maar het zorgt ook voor trots en verbinding."
Marianne van de Water van Zee Zwemmers Egmond over de fotoshoot: "Blootgeven was voor ons geen probleem. Dus op de set dompelden we ons helemaal onder. Echt: the magic is out of the comfortzone. Het plezier spat er vanaf!"
Iedereen goed ondergoed
Net als in eerdere ondergoedcampagnes kiest Zeeman er bewust voor om geen fotomodellen, maar eigen klanten in te zetten als ondergoedmodel. Michiel Rijshouwer, creative director bij Persuade: “Zeeman heeft goed ondergoed voor iedereen. En wil mensen laten zien zoals ze écht zijn: zelfverzekerd en blij met zichzelf. Daarmee geeft Zeeman een krachtig statement af: iedereen is mooi zoals hij of zij is. En als klant zie je zo veel beter hoe het ondergoed echt staat.”
De campagne is vanaf vrijdag 13 juni te zien op televisie en online en is ontwikkeld door Persuade, lead agency van Zeeman.