Fans krijgen hoofdrol in McDonald's campagne

Fans krijgen hoofdrol in McDonald's campagne

05-03-2025 (10:14) - Campagnes

In 'Fan Favorites' zet McDonald's zijn fans in de hoofdrol. Bij de nieuwe campagne krijgen gasten de kans om hun ultieme McDonald’s-bestelling samen te stellen via de McDonald’s App, met een gepersonaliseerde mini-campagne en korting. Daarnaast gaat de McDonald's op zoek naar de meest geliefde Fan Favorite van Nederland. De digital-first campagne is ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Ace Social en OMD Nederland.

Op dit moment is de meest bestelde combinatie een Big Mac Voordeelmenu met een Happy Meal. Maar blijft dat zo, of komt er een nieuwe favoriet? Tijdens de campagne worden fans uitgedaagd om deze favoriet van de troon te stoten. Met behulp van AI kunnen zij hun eigen campagne-uiting creëren en deze delen, met als doel om hun bestelling de meest populaire van Nederland te maken. De meest gekozen keuzes krijgen een plek in een landelijke online en outdoor campagne.

Volgens Stijn Mentrop-Huliselan, CMO van McDonald’s Nederland, draait de campagne om het vieren van diversiteit in smaakvoorkeuren. 'We geven onze fans de kans om hun favoriete bestelling letterlijk op het menu te zetten. We doen hiermee echt aan ‘sharing the pen’ en laten zien dat McDonald’s voor iedereen een eigen favoriet heeft.'

Dani Polak, Head of Creative Innovation, TBWA\NEBOKO, voegt daaraan toe: 'Met deze campagne zetten we een stap verder in personalisatie en fanbetrokkenheid. Door generative AI en social sharing slim in te zetten, maken we van iedere McDonald’s-fan een ambassadeur van zijn of haar favoriete bestelling. Een innovatieve en speelse manier om merkbeleving te versterken.'

De campagne wordt uitgerold via social media, online video (OLV), tv, radio, outdoor, instore en in de McDonald’s App.