Het effect van mean tweets

01-06-2016 (09:32) - Campagnes

 Defensie wil meer vrouwen interesseren voor werken aan vrede en veiligheid. Op dit moment kiezen nog te weinig vrouwen voor een baan als militair.  Om vooroordelen aan de kaak te stellen, start het ministerie deze week een opvallende campagne. In filmpjes op YouTube lezen Defensievrouwen ‘foute’ reacties van mannen voor, die op diverse social media-kanalen geplaatst zijn. Ook minister Hennis-Plasschaert reageert op ‘mean tweets’ over Defensievrouwen.
 
 
Minister Hennis-Plasschaert is sterk voorstander van de campagne, omdat die kan helpen vooroordelen weg te nemen. Samen met andere Defensievrouwen reageert ze daarom op een aantal ‘foute’ online reacties en tweets in een YouTube-filmpje. 
 
De reactiecampagne is onderdeel van een grotere bewustwordingscampagne met portretten van vrouwen die werken bij de vier defensieonderdelen. De testimonials van deze vier vrouwen geven een inkijkje in het leven en werk van Defensievrouwen en moeten tonen dat veel van de vooroordelen die leven over werken bij Defensie als vrouw, niet correct zijn.
 
Credits
Bureau: Steam
Productiemaatschappij: Wenneker
Creatie: Cyril Chermin, Carianne van Raak, Erwin Schieven
Account: Mariska van den Belt, Marco van Rookhuijzen, Mirjam Spruijt
Verantwoordelijk bij Defensie: Suzanne van Opstal, Leontine Messaoudi-Dakriet, Benjamin Hol
Productie: Elles Markx (Wenneker), Cariola Beek (Steam)
Regie: Nina Aaldering
DOP: Thomas Buelens Sbc
Edit: Francisco Rodriguez
Grading: Onno Varenkamp
Muziek: Mark van Vliet
Geluid: Remko Keuter - Remko Audioville, Feike de Wit
Gaffer: Mick Durlacher
Opnameleider: Pieter Veenhof
Grip: Willem Biemans
Geluid: Marcel Adriaansz, Ruud Bouma
Visagie: Kira Kroegman
Productie assistent: Ferry van der Bemd, Symen Hoogesteger
Data Handler: Thom Van Dongen
 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.