Nieuwe profilering Profile Car & Tyreservice
06-06-2016 (10:50) - Campagnes
Profile Car & Tyreservice gaat een nieuwe fase in, waarbij het merk zich breder dan voorheen positioneert. In de vandaag gelanceerde campagne 'Profile maakt beter onderhoud betaalbaar' zien we niet meer de bandenspecialist van weleer, maar een landelijke keten van auto-onderhoudsbedrijven die de kwaliteit en garanties van merkgarages combineert met de servicegerichtheid van vakgarages 'om de hoek' en de scherpe prijs van fastfitters. Canday creative agency ontwikkelde de integrale campagne.
Paul van den Acker (Hoofd Formule, Marketing en Online bij Profile): ' Profile staat aan het begin van een nieuw tijdperk. Vanaf juni zal de formule flink uitpakken om de hernieuwde positionering als hét onderhoudsadres voor de autobezitter goed onder de aandacht te brengen. We gaan de acht Pro’s van Profile - ons samenhangende en onderscheidende pakket van klantvoordelen in onderhoud - stevig neerzetten.'
Deze brede onderhoudspropositie is de kern geworden van de nieuwe campagne die vandaag gelanceerd is, 'Profile maakt beter onderhoud betaalbaar'. In de campagne, die onder andere via TV-commercials en radiospots gevoerd wordt, staan echte, herkenbare, vragen en problemen van consumenten centraal. 'Zo denken we veel hoger te gaan scoren op relevantie en sympathie, wat de ontvankelijkheid voor de boodschap van Profile vervolgens groter moet maken, aldus Barry de Waal (Concept Copy bij Canday).
Credits
Bureau: Canday
Creatieve directie: Martijn Rijken
Account director: Natascha van den Ende
RTV producer: Hennie Bouwe
Concept & art: Martijn Rijken
Concept & copy: Barry de Waal
Project management: Robbert Oidtmann
Design: Gijs Zegers
Copy: Rutger Rijken
Social media: Willem Nikkelen
Klant: Profile
Hoofd Formule, Marketing en Online: Paul van den Acker
Marketing Communicatie Manager: Jorrit Wolters
Productie TVC: Lukkien
Producent: Suzanne Muijs